środa, 2 lutego 2011

Co nowego w teatrze?

O ile kino mnie odstraszyło nieudanymi, w mojej ocenie, "Ślubami panieńskimi" to do teatru idę zawsze chętnie!! Moje pozytywne nastawienie do teatru zostało utrzymane po sztuce wyreżyserowanej przez Tadeusza Bradeckiego "Wiele hałasu o nic" Szekspira.
Świetne kreacje aktorskie zachęcają do obejrzenia spektaklu.
W pierwszej kolejności zachwycam się grą Jerzego Kurczuka - Don Pedro. Tak bardzo dobre wrażenie zrobił na mnie już w "Tartuffe albo Szalbierz" a tutaj potwierdził swój talent.
Ponadto Agata Moszumańska wraz z Szymonem Sędrowskim działają jak przynęta, dzięki której chce się ciągle patrzeć. Szkoda, że Agata Moszumańska ma problem z gardłem, intonacja dźwięków jest dziwna co trochę przeszkadza w odbiorze.
Rola Piergiorgio Przemysława Gąsiorowicza jest niesamowita. Niby nic nie znaczący służący a tyle żartu, smaku i wdzięku, pomimo dość krótkiego czasu do prezentacji. Niesamowita rola!!!
Rola Farfalli i Tomby tj. Magdalena Sztejman-Lipowska i Roman Kruczkowski to duet doskonały- zabawny, przedstawiający sposób bycia policjantów z przymrużeniem oka.
Na pewno namęczyli się Antonio i Leonato (Jan Krzyszczak i Andrzej Redosz) bo ich role były rozległe ale przy tym dopracowane.
Krzysztof Olchawa jako czarny charakter - Don Juan spisał się rewelacyjnie. Śmiem twierdzić, że wolę jego kreacje czarnych charakterów od sentymentalnych kochanków. W "Zbrodni i Karze" dał już rewelacyjny popis czarnego charakteru grając Swidrygajłowa, natomiast w sztuce Szekspira można było poczyć, że czuł się świetnie w swim wcieleniu. Był niezwykle pewny siebie i to można odczuć na widowni. Rewelacja!
Na koniec zostawiłam role główne: Hera i Klaudio.
Herę gra kobieta zagadka - Dagmara Banaczek. Mozna ją okreslić w dwóch słowach: kobeta anioł.
Klaudio to Mikołaj Roznerski. Dostał tym razem słabą rolę! Nie pasuje do niego rola zakochaego bujającego w obłokach faceta. Zdecydowanie wolałam Go oglądać w "Zbrodni i karze", "Widnokręgu", "Śnie ostatniego sezonu", "Białym dmuchawcu".
O pozstasłcyh kreacjach nie piszę zeby zachęcić wszystkich do objerzenia spektaklu i własnej oceny. Dodam tylko, że pozostałe role były świetnie zagrane.
  

Zapraszam na spektakl i do dyskusji. 
Życzę miłych wrażeń.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz