wtorek, 26 kwietnia 2011

Istotna różnica pomiędzy nadzieją a zaufaniem

Kilka dni temu przeczytałam: "ufam wbrew nadziei". Zastanowiło mnie to bo wydawało mi się, że nadzieja i zaufanie to mniej więcej to samo. Odczytują powyżej napisane słowa zrozumiałam, że nadzieja pozostawia mały nawias asekuracyjny pozwalając na ewentualne potoczenie spraw w innym kierunku niż zakładamy, natomiast ufność nie pozostawia tego marginesu. Jeżeli ufasz t oznaczy, że wierzysz w pomyślność bezgranicznie.
Wygodniej jest pozostawić sobie taką furtkę, bo gdyby nie wyszło zawsze można powiedzieć: "a nie mówiłam"! Ale czy to ma sens??? Jeżeli ufasz bezgranicznie- co nie jest łatwe dla zwykłego człowieka- to twoja pozytywna, ufna energia udziela się wszystkim dookoła i wszyscy inni również ufają. 
To właśnie jest najważniejsza cecha przywódcy: zaufanie a nie nadzieja.

źródło: http://demotywatory.pl/


źródło: http://demotywatory.pl/
Cytaty dnia sa zlokalizowane pod obrazkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz